FollowerS

Sunday, July 28, 2013

Register Mengandung

24.7.13:

Hari ni nak temankan adik gi check-up anak dia yg no. 2 tu. Yang umur 8 bulan tu. Ikutkan appoinment dia petang. Aku time2 macamnie memang malas betul. Nak keluar jangan cakapla. Bersiap pun ala kadar je. Entahla. Apa yg buat aku ni letih sangat. Padahal tak buat apepon kat umah.

Dah kemas2, kitepun gerak gi Klinik Ibu dan Anak kat sini2 jer. So, jalan kaki jer.
aku dah tak berani nak pakai motor dah. Takut...

Sampai kat klinik, adik aku letak kad biru kat kotak yg disediakan. Sekali la aku tanya pasal nak register untuk ibu mengandung. Nurse kat situ cakap untuk ibu mengandung, kene register hari Selasa, pagi. Kalau macamtu tersalah hari lah aku pergi ni. Tapi takpe lah. Next week tu, sempat lagi nak siapkan benda2 penting yg diperlukan masa nak register tu nanti. Nurse kata kene bawak air kencing & sijil kawen. Orite! Takdelah susah sangat nak siapkan pon. hahaha...

Next week hari selasa tu 30.7.13. Pagi tu aku gi register kat Klinik Ibu dan Anak, petang aku gi buat ultrasound kat klinik yg aku gi awal bulan tu. Diharapkan semua berjalan lancar. Insya-Allah.. Amin2...


p/s: Tak sabar nak habiskan 1st trimester ni. Bukannya apa, aku xlalu nak makan, jeles tengok org makan sedap2... uarghhhhhhh.... :(

No comments: