FollowerS

Tuesday, August 24, 2010

The great moment in my life....

Awal pagi Sayang dah kejutkan, katanye kene gerak awal sebab
nak g Klinik Kerajaan kat Poliklinik. Alahai malasnye...
Lagipun, semalam balik pukul 12lebih pagi... Susahnye keje shift..
Apepun, kene lah jugak ikut cakap suami. Dengan malasnye aku bangun 
dari katil menuju ke bilik mandi. Kemas ala kadar, Terus memulakan 
perjalanan ke Klinik.
Sampai2 kat klinik dalam 7.20pagi, terkejut aku tengok, punyalah 
ramai org beratur ambik nombor. Alamak ramainye! 
Erm... Tengah aku nak que-up kat belakang makcik2,
suamiku pun melambai ke arahku menyatakan yang
aku tak perlu bersusah payah beratur panjang2. Nombor dah pun ada kat tangan.
Oklah... Aku pun tunggu nombor lagi untuk mendaftar kat kaunter
pendaftaran.
Mase menunggu tu, terjumpa la pulak ngan kawan masa sekolah
dulu. Hehehehe.... Dapat la nombor 2 untuk giliran.
Mase buat ujian tu, Doc mengesahkan kene cek air kencing dulu.
Alahai, leceh nye... Erm, nak tak nak, kene buat jugak.
Mase dapat result tu, taklah aku tengok balik, cuma
hubby je yang tengok balik. Katanya, positif... 
Ha! positif tu maksudnye ape eyh?

Doc pun menyimpulkan berkemungkinan aku mengandung...
Ha? Bercampur-baur perasaan aku tika mendengarkan kata-kata doc itu.
Biar betul nih....

Namun, oleh kerana period tu terlalu lama, aku dinasihatkan
agar di 'refer' ke hospital umum, bagi mendapatkan ujian ultrasound plak, utk tengok
keadaan baby.
Kat hospital, 1 hal plak, kene tunggu punyelah lame. Cek punye cek,
memang sah aku mengandung. Alhamdulillah...
Kat pregnancy test pun tertera 2 line... Jelas lagi...
Bermulalah episod baru dalam hidup ku as
mummy wanna be....
Tak sabar nye....



No comments: